Dette er Storhamar Håndball Elite – Storhamar

Dette er Storhamar Håndball Elite

Storhamar Håndball Elite ble en selvstendig klubb i 2014 og har spilt på toppnivå i Norge siden.

Etter gode prestasjoner på håndballbanen, ble det økonomisk krise i klubben, og det medførte at vi ble degradert til 1.divisjon – der gjorde jentene rent bord og rykket rett opp igjen til det gode selskap.
Det ble orden på økonomien, og satsingen kunne fortsette. Stein på stein.

Vi har de siste årene vært nummer to i Norge, bak Vipers Kristiansand. Storhamar Håndball Elite er i konstant utvikling og i 22/23-sesongen debuterte vi i Champions League – det største innen klubbhåndball. Deltakelsen i den gjeve ligaen endte med åttedelsfinale, med ett tap og en uavgjort mot det danske storlaget Odense.
Storhamar har tatt seks sølv i serien. Sesongen 2023/24 vant vi European League etter å ha slått Gloria Bistrita i finalen i østerrikske Graz. Dette var klubbens aller første tittel.

Kommende sesong er vi i Champions League nok en gang. Og det gleder vi oss til.

Trenerteamet består av Kenneth Gabrielsen og Endre Fintland.

Klubben drives av en administrasjon bestående av daglig leder, en salgs- og markedssjef, en kontormedarbeider, et styre, samt veldig mange frivillige som vi ikke hadde klart oss uten.

Storhamar Håndball Elite
Kornsilovegen 58, 2316 Hamar