Storhamar øker mest på sosiale medier

Skrevet av Tore Svensrud

Økt satsing på sosiale medier og informasjon i Storhamar Håndball Elite øker håndballinteressen. Storhamar er nummer to på eliteserietabellen, og helt på topp på Facebook.

 

Storhamars Facebook-side er den sosiale medier-plattformen som har høyest aktivitet i hele Håndball-Norge. Det er kun VGs debattisder om håndball som er større. Også Storhamar profiler på Instagram og twitter kommer høyt opp på lista.

Larvik er fortsatt klubben med desidert flest likes, men Storhamar er den klubben på både herre- og damesiden som har økt mest dette året. Og Storhamar er altså klubben som publiserer flest innlegg.

Mens håndballjentene er populære i VM, viser også de ferske tallene at klubbhåndballen har økende oppmerksomhet på nett og spesielt i sosiale medier. Klubbene har selv tatt flere grep for å nå ut til alle som elsker håndball, gjennom å bruke sine spillerprofiler aktivt på web og sosiale medier, kreativitet i innlegg på sosiale medier, aktiviteter sammen med samarbeidspartnere, artikler på egen webside, samarbeid med lokalaviser, egenproduserte videoer og håndballprogram som vises på HandballTV.com og Facebook.

Klubbene opplever en god økning i antall som liker og følger sidene sine, og vi ser at klubbene totalt sett har over 20 000 nye følgere på sine Facebooksider dette året.

– Det er veldig gledelig at satsingen på sosiale medier og web gir resultater. Dette er med på å gi bredere håndballopplevelser ut til et allerede håndballinteressert folk, sier Hein Barthold, Daglig leder i Norsk Topphåndball.

Larvik har omtrent 50 000 følgere på sin Facebook-profil, og antallet som følger klubbene Storhamar, Byåsen og Vipers på kvinnesiden er ikke noe dårligere enn de danske toppklubbene Viborg og FC Midtjylland.

Klubber som er flinke på web og sosiale medier øker også i antall tilskuere.

Følg Storhamar på Facebook! Klikk her!